Influencer Camp się nie odbędzie

Influencer Camp 2019 miał być jednym z najgłośniejszych wydarzeń związanych z YouTubem i Tik Tokiem w pierwszym kwartale 2019 roku. Wydarzenie było mocno promowane przez prelegentów, którzy mieli na nim wystąpić – Tomasza Działowego „Gimpera”, Kingę Sawczuk „Kompleksiarę”, Dominika Rupińskiego, Marco Kubisia i kilku innych internetowych celebrytów. I wszystko wyglądało pięknie, uśmiechnięty Gimper namawiał z ekranu komputera do zapłacenia 1999 zł za 5 dniowe warsztaty z bycia influencerem, aż ktoś powiedział „sprawdzam!”. I wtedy okazało się, że „ostatnie miejsca” nie były wcale takie ostatnie, a Influencer Camp… w ogóle się nie odbył, bo prawdopodobnie nie było chętnych, którzy chcieliby w nim wziąć udział.

Kilkudniowy obóz z YouTuberami i TikTokerami miał kosztować 1999 zł.

Tygodniowy obóz z influencerami został odwołany. Organizatorzy nie informują o powodach takiej decyzji.

Zostań Influencerem za 1999 zł

Influencer Camp w swoich założeniach miał być obozem dla dzieci i młodzieży, podczas którego uczestnicy mieli uczyć się jak zostać internetowym celebrytą. Jednym z głównych punktów programu były spotkania z influencerami. Organizatorzy na każdym kroku chwalili się współpracą z Tomaszem Działowym szerzej znanym jako Gimper oraz Tik Tokerką – Kompleksiarą. Gimper miał prowadzić warsztaty Jak budować swoją markę na YouTube, by odnieść sukces?, podczas których miał m.in. uczyć jak radzić sobie z hejtem. Kompleksiara czyli Kinga Sawczuk miała wykładać sztukę ruszania ustami do słów piosenek – czyli to, czym zajmuje się na Tik Toku.

Gimper i Kompleksiara mieli prowadzić na Influencer Camp swoje warsztaty.

Nie znamy oficjalnych powodów odwołania Influencer Camp. Próżno szukać takich informacji na stronie organizatora.

Organizator nabiera wody w usta

Organizatorzy obozu – agencja Whisky Media informowała, że wydarzenie będzie miało aż trzy turnusy. Pierwszy miał odbyć się w dniach 19-25 stycznia, drugi 26 stycznia-1 lutego i ostatni 2-8 lutego. Jak się okazuje – żaden z tych turnusów się nie odbył, a ostatni został odwołany. Na stronie internetowej wydarzenia oraz profilach społecznościowych z nim związanych próżno jednak szukać informacji o odwołaniu. Co więcej – organizatorzy – agencja Whisky Media – podają nieprawdziwe informacje.

Jak informuje redaktor Pudelka:

„Najpierw skontaktowaliśmy się z organizatorami campu. Początkowo zapytaliśmy o możliwość zapisania dziecka na turnus i uzyskania ewentualnej zniżki przy zapisywaniu większej ilości dzieci. Dostaliśmy informację, że zniżkę oczywiście otrzymać można, jednak zapisy prowadzone są na turnusy letnie, ponieważ na zimowe nie ma już miejsc”

– czytamy na pudelek.pl.

Informacja o braku miejsc na turnus zimowy brzmi co najmniej dziwnie, biorąc pod uwagę, że w sieci nie znajdujemy ani jednej wzmianki o pierwszym oraz mającym właśnie trwać drugim turnusie Influencer Camp. Na profilach społecznościowych wykładowców, którzy mieli uczestniczyć w wydarzeniu dzieje się sporo, ale próżno na nich szukać chociażby jednego posta na temat „warsztatów z bycia influencerem”. Ostateczne wątpliwości rozwiewa 5-gwiazdkowy hotel Marina Club, w którym miał odbywać się Influencer Camp.

„Influencer Camp nie odbył się w żadnym z terminów. Organizator nagle przestał się odzywać. Wszystkich klientów zainteresowanych wydarzeniem odsyłamy do organizatora”

– informuje jeden z pracowników hotelu.

Sprawa jest więc jasna – Influencer Camp został odwołany, a organizator chowa głowę w piasek nie informując o tym ani na swojej stronie internetowej, ani w mediach społecznościowych.

Influencer Camp odwołany. Warsztaty z Tomaszem Działowym, Kompleksiarą i Dominikiem Rupińskim nie odbędą się.

Tomasz Działowy, Kompleksiara, Dominik Rupiński, Marco Kubiś – te osoby miały prowadzić warsztaty podczas Influencer Camp 2019.

Influencer Camp się nie odbędzie. Na szczęście

Influencer Camp to wydarzenie organizowane przez Whisky Media – agencję reklamową istniejącą na rynku już 8 lat. Organizatorzy wydarzenia oprócz standardowych form promocji w postaci reklam i banerów korzystali z ogromnych zasięgów tzw. influencerów internetowych. Materiały o Influencer Camp opublikowali: Gimper, Kompleksiara, Marco Kubiś, Dominik Rupiński, Natalia Lis, Maciej Trojanowicz czy Joanna Krupa. Mimo tak ogromnych zasięgów nie udało zebrać się takiej ilości chętnych, by wydarzenie się odbyło.

Z jednej strony nas to dziwi, z drugiej – cieszy. Influencer Camp promowany był jako cykl warsztatów, na których będzie można nauczyć się jak zrobić idealne selfie oraz jak ruszać ustami do słów piosenki grającej w tle. Po co robić warsztaty z czegoś, co potrafi każdy dzieciak posiadający konto na Instagramie, YouTubie lub Tik Toku? Może zamiast tego trzeba było się skupić na praktycznych kursach i zaprosić do ich prowadzenia specjalistów, a nie gwiazdki internetowe znane z tego, że są znane?

Aktualizacja

Łukasz Głombicki, szef agencji Whisky Media udzielił krótkiej wypowiedzi na vlogu Mediafun na temat tego, dlaczego Influencer Camp się nie odbył:

„Nie udało nam się zorganizować campu zimowego tak jak chcieliśmy i jest nam z tego powodu bardzo przykro. Wyciągamy wnioski z błędów, które zostały popełnione. Wbrew temu co można tu i ówdzie przeczytać jesteśmy w stałym kontakcie z uczestnikami, którzy na ten obóz jechać chcieli i z hotelem. To jest wszystko co mogę powiedzieć. Z przyczyn od nas niezależnych tego obozu nie udało się zorganizować. Robimy wszystko żeby zorganizować obóz letni”

– mówi na nagraniu Łukasz Głombicki.